מרוקו הקסומה. ערי המלוכה והקסבות – 12 ימים באוקטובר

טיול מאורגן למרוקו 12 ימים 11 לילות. הגעה ביום ה- 13
יציאה: 16/10/2016 א' חזרה: 27/10/2016 ה' הגעה: 28/10/2016 ו'

יום 1/ א': ת"א – אירופה – קזבלנקה

נמריא מנמל התעופה בן גוריון דרך עצירת ביניים באירופה. העצירה הראשונה תהיה בעיר קזבלנקה הנחשבת לבירה הכלכלית של מרוקו. לאחר מכן נגיע למלון ונצא כקבוצה לסיור ראשון בעיר. נתחיל ונעבור בנקודות המפורסמות ושמע את סיפורי העיר האגדית.

יום 2/ ב': קזבלנקה

ביומנו השני, נבקר בשווקים המפורסמים הפזורים ברחביה. נגיע גם כן למסגד הגדול שנמצא בעיר שבנייתו עלתה למעלה מ900 מיליון דולר. לאחר מכן נגיע לכיכר מוחמד ה-5, רבוע אנפה ושוק חובוס , שוק זה ידוע כמוכר לצרפתים. לאחר מכן נמשיך לבית הכנסת המפואר של הקהילה היהודית –"בית אל". בסופו של יום ניסע אל המלון ונתארגן לקראת ארוחת הערב.

יום 3/ ג': קזבלנקה – רבאט – מכנס– פאס

נתחיל את יומנו בארוחת בוקר אותנטית במלון, לאחר מכן נצא יחדיו לכיוון העיר רבאט שהיא גם בירתה של מרוקו.
רבאט היא עיר עתיקה המשלבת בתוכה בתי מלכות עתיקים בשילוב עיר חדישה ומודרנית.

ארמונו של המלך מוחמד השישי יהיה היעד הראשון שבו נבקר ושם נתרשם מהפאר הרב המאפיין אותו בכניסה המרשימה לארמון ומהמוזוליאום שבו טומנים לא פחות מהמלך מוחמד החמישי ובנו חסן השני. משם נמשיך לעבר שרידי טור חסן שהוא מסגד מהמאה ה-12 ונעמיק בסיור בתוך סמטאות הקסבה העתיקה. בהמשך נגיעה לנקודת תצפית מרהיבה הצופה על כל העיר סאלה החצויה בנהר הבורגרג שבקצהו נשפך לאוקיינוס האטלנטי.
את יומו השני נמשיך לכיוון העיר מכנס שהיא לא פחות מעיר החכמים של יהודי מרוקו, בעיר גרים כמיליון תושבים והיא השלישית בגודלה במרוקו. בסיורנו בעיר נסייר בעיר העתיקה והקסומה, בכיכר המרכזית, נמשיך לרובע היהודי העתיק ונעבור בשער המלכותי והמפואר מאוד של הכניסה לעיר העתיקה, באב אל מנצור. את סיורנו נמשיך לעיר פס שהיא משמשת כבירתה התרבותית של מרוקו, העיר נוסדה במאה ה-8 ולאחר סיור לספיגת מעט מהתרבות המצויה בה נמשיך חזרה לכיוון המלון לארוחת הערב.

יום 4/ ד': פאס

יום זה יודגש כולו לעיר המוסלמית והעתיקה – פס. העיר פס מאופיינת בעיקר בשמירתה ההדוקה על צביונה העתיק.
את הסיור בעיר נתחיל במספר אתרים יהודים, הראשון שנבקר בו הוא המלאח היהודי ומשם נמשיך לאתרים יהודים נוספים, נבקר בארמון המלוכה בעיר ונסייר במדינה העתיקה ( פאס אל באלי) המשקפת עיר ערבית טיפוסית מימי הביניים שבאים לידי ביטוי ברחובותיה הצרים, נבקר ונתבונן בעבודות הבורסקאים, הנגרים, עובדי הנחושת, אורגי השטיחים, הג'ילז, צמחי המרפא ועוד.. משם נצעד לכיוון מפעל הקרמיקה ונסיים בצפייה במסגד הקראווין ובמוזוליאום של מולאי אידריס. בערב נאכל את ארוחת הערב ונצא במרוכז לערב פולקלור מסורתי שבעיר פאס.

יום 5/ ה': פאס – איפראן – בני מלאל – מרקש

בשעות הבוקר נעזוב את העיר פאס ונתחיל את נסיעתנו לעיר הנופש איפראן שנבנתה על ידי הצרפתית על מנת להראות כי ישנה בניה שונה של אתרי נופש בדומה לערי הנופש של שוויץ. כאשר נסיים נמשיך לעיר בני מלל אשר ידועה ביבוליה החקלאיים. נסייר במפל המים הקסום -אין א-סרדון. משם נגיע למרקש. אי אפשר שלא לבקר בשווקייה הססגוניים של מרקש ולחוות את העושר המונונטי שבה שמייצגים את שושלת מרוקו. לאחר הסיור בעיר, נחזור אל המלון לארוחת הערב.

יום 6/ ו': מרקש – אוריקה – מרקש

בסיומה של ארוחת הבוקר נתחיל את טיפוסנו אל ליבו של הר האטלס הגבוה, בדרכנו נעבור בעמק האוריקה הירוק והשופע במים, העמק משמש את תושבי מרקש כמפלט לחום בחודשי הקיץ החמים.
לקראת שעות אחר הצהרים נעשה את דרכנו חזרה למרקש, נעבור ונסייר בכיכר המרכזית הקרויה על שמו של "גמע אל פנה" , מרקש ידועה בקצבה הדינאמי ובכיכר העיר האווירה מורגשת ביותר. בסיורנו בעיר נוכל להתעכב בבסטות ובדוכני המזון המצויים בשפע בין סמטאותיה של העיר, נצפה במופעי רחוב מרהיבים של אקרובטים, להטוטנים, מאלפי נחשים ועוד.. נבקר במדינה הצבעוני והמרתק של מרוקו. נבקר בבתי המלאכה השונים של אמני הנחושת, הנגרות , האריגה ולאחר מכן נחזור למלון לארוחת ערב ומנוחה.

יום 7/ ש': מרקש

תוכלו ליהנות משבת חופשית לתפילות ו/או לסיבוב חופשי ברחבי העיר. במוצאי השבת נצא יחדיו לחוויה פולקלורית "ברברית" ה"פנטזיה של עלי".

יום 8/ א': מרקש – אסווירה – אגדיר

לאחר ארוחת הבוקר ניסע ונבקר בגני המנרה, שמוקפים בלא פחות מ-12 אלף עצי זית, נצפה על מסגד הכותביה המפורסם בירידי הספרים שנערכים בו ושאותו בנה יעקוב אל מנסור . בביהכ"נ סלאת לא-עג'אמה ובארמון לה באהיה. נמשיך בדרכנו לכיוונה של העיר אסווירה (מוגדור), העיר הממוקמת בחופו של האוקיינוס האטלנטי , ידועה בלבן שעוטף את בתיה והחלונות הכחולים , העיר מוקפת חומה בצבע חום-אדמדם. נמשיך לכיוון הרובע היהודי ונבקר בקברו של הצדיק ר' חיים פינטו. ניסע לעבר עצי האראגן ובמידה ונספיק נבקר במפעל לזיקוק השמן הארגן המפרסם. בסיום הסיור ניסע לעיר הנופש- אגאדיר.

ימים 9-10/ ב'-ג': אגדיר

את היומיים הבאים נקדיש ונתמקד באתרים של אגאדיר ובנקודות המרכזיות של העיר. נוכל לצפות בדייגים וספינותיהם חוזרים עם מה שהצליחו להעלות בחכתם באותו היום. זאת ועוד , נראה את המצודה הצופה על העיר ונבקר באזור הססגוני שלאורך חופה של אגאדיר- אזור מרובה חנויות ומרכזים תיירותיים. נבקר באחד השווקים הגדולים באגאדיר- שוק עין-חד (עם למעלה מ 1000 חנויות!).

יום 11/ ד': אגדיר – קזבלנקה

בבוקר יום האחד עשר של הטיול, נעזוז את העיר אגדיר ונעשה את דרכנו בכביש המהיר חזרה לעיר קזבלנקה לקניות והשלמות אחרונות לכל המעוניינים וחזרה למלון.

יום 12/ א': קזבלנקה – אירופה – תל אביב

התארגנות חזרה לארץ ונסיעה מאורגנת לכיוון שדה התעופה הלאומי של קזבלנקה וטיסה חזרה לת"א דרך יעד אירופי.

המחיר 1690 דולר
לאדם בחדר זוגי