ערי המלוכה הקסבות והסהרה – 14 ימים בספטמבר

טיול למרוקו 14 ימים 13 לילות. הגעה ביום ה- 15
יציאה: 07/09/2016 ד' חזרה: 20/09/2016 ג' הגעה: 21/09/2016 ד'

יום 1/ ד': ת"א – אירופה – קזבלנקה

נתחיל את הטיול במפגש בשדה התעופה נתב"ג, משם נטוס לקזבלנקה דרך יעד באירופה.
קזבלנקה היא בירתה הכלכלית והמסחרית של מדינת מרוקו.
בהגיענו לעיר נצא בנסיעה קצרה לבית המלון להתארגנות, קבלת חדרים וקצת התרעננות, לאחר מכן נצא לסיור באתריה התיירותיים והקסומים של העיר.

יום 2/ ה': קזבלנקה – רבט – פס

נתחיל את יומנו בארוחת בוקר אותנטית במלון, לאחר מכן נצא יחדיו לכיוון העיר רבאט שהיא גם בירתה של מרוקו.
רבאט היא עיר עתיקה המשלבת בתוכה בתי מלכות עתיקים בשילוב עיר חדישה ומודרנית.
ארמונו של המלך מוחמד השישי יהיה היעד הראשון שבו נבקר ושם נתרשם מהפאר הרב המאפיין אותו בכניסה המרשימה לארמון ומהמוזוליאום שבו טומנים לא פחות מהמלך מוחמד החמישי ובנו חסן השני. משם נמשיך לעבר שרידי טור חסן שהוא מסגד מהמאה ה-12 ונעמיק בסיור בתוך סמטאות הקסבה העתיקה. משם נמשיך את דרכנו לעיר פס.

יום 3 /ו': פס

יום זה יודגש כולו לעיר המוסלמית והעתיקה – פס. העיר פס מאופיינת בעיקר בשמירתה ההדוקה על צביונה העתיק.
את הסיור בעיר נתחיל במספר אתרים יהודים, הראשון שנבקר בו הוא המלאח היהודי ומשם נמשיך לאתרים יהודים נוספים נבקר בארמון המלוכה בעיר ונסייר במדינה העתיקה ( פאס אל באלי) המשקפת עיר ערבית טיפוסית מימי הביניים שבאים לידי ביטוי ברחובותיה הצרים, נבקר ונתבונן בעבודות הבורסקאים, הנגרים, עובדי הנחושת, אורגי השטיחים, הג'ילז, צמחי המרפא ועוד.. משם נצעד לכיוון מפעל הקרמיקה ונסיים בצפייה במסגד הקראווין ובמוזוליאום של מולאי אידריס.

יום 4 /שבת : פס

יום חופשי ברחבי העיר, אנו ממליצים על טיול רגלי בסמטאותיה הססגוניות והצבעוניות, לא לשכוח לבקר בשדרת ה"שאנז אליזה" , בערב נפגש לארוחת ערב במלון ולאחר מכן נצא באופן מאורגן לערב של פולקלור "חתונה פאסית".

יום 5 /א': פאס – איפראן – מידלת ––ראשידיה – ארפוד

את הבוקר נתחיל בנסיעה לכיוון דרום לעיירת הקיט והנופש איפראן, העיירה ממוקמת בליבה של שמורת טבע במעלה הרי האטלס התיכון, העיירה נבנתה ע"י הצרפתים למטרת נופש.
לא סתם נקראת בפי רבים העיר כ"שוויץ" של מרוקו, העיר מיוחדת מאוד ואין אף עיר אחרת בכל מרוקו המשתווה לה. בהמשך דרכנו נחלוף על פני כפרי נוודים ואף נגלוש אל שולי מדבר הסהרה. את היום נמשיך בנסיעה לכיוון העיירה הקטנה ריש, הממוקמת בפתחו של ואדי זיז, נמשיך בדרכנו לעיר מידלת הנמצאת בגובה של 1100 מ' ושבעברה שכנו גם יהודים, נמשיך לעיר א-ראשידה שהיא ממש על אם הדרך לארפוד, בהגיענו נוכל לחוות אולי לראשונה את המראות הקסומים של נאות המדבר, נצפה בקסבות הבנויות מלבני בוץ לאורכו של נהר זיז כשדקלים מקיפים אותם ולקראת הערב נגיע לעיר ארפוד הממוקמת בלבו של נווה המדבר תפילת, משם נעשה את דרכנו לעבר בית המלון לארוחת ערב ומנוחה.

יום 6 /ב': מרזוגה – פוגארות – טנרירט –טודרה- וורזאזת

עם עלות השחר כבר יחכו לנו הג'יפים שייקחו אותנו לכיוון הדיונה הארוכה והגבוהה ביותר במדבר סהרה והיא "המרזוגה", החוויה העצומה הטמונה במפגש האדיר עם עוצמת המדבר והטבע לא תשאיר אף אחד מאתנו אדיש. נמהר ונחזור לכיוון המלון לארוחת בוקר ובסיומה נתארגן ליציאה לכיוון מערב. בדרכנו נצפה בשיטת אגירת המים הייחודית של שבטי הבדווים שנקראת שרשרת ה"פוגארות". משם נמשיך לכיוונה של אחת מהפינות הקסומות במרוקו – קניון הטודרה, בהמשך נסיעתנו נעבור בעיירה טינרירט ובולמן, נבצע תצפית מרהיבה לכיוונו של נהר הדאדס ואת יומנו נסיים בהגעה לעיירה וורזאזאת והעברה למלון ולארוחת ערב.

יום 7 /ג': וורזאזת –-אוריקה—מרקש

בסיומה של ארוחת הבוקר נתחיל את טיפוסנו אל ליבו של הר האטלס הגבוה, בדרכנו נעבור בעמק האוריקה הירוק והשופע במים, העמק משמש את תושבי מרקש כמפלט לחום בחודשי הקיץ החמים.
לקראת שעות אחר הצהרים נגיע לקברו של רבי שלמה בל חנש ונעשה את דרכנו למרקש הידועה בקצבה הדינאמי וצבעיה המדהימים. לאחר סיור קצר בעיר, נחזור למלון לארוחת ערב ומנוחה.

יום 8/ד': מרקש

אי אפשר שלא לבקר בשוקיה הססגוניים של מרקש ולחוות את העושר המונונטי שבה שמייצגים את שושלת מרוקו העתיקה ולכן נדגיש את הבוקר לסיור באתרים אלו במרקש, משם נמשיך לגני המנרה, שמוקפים בלא פחות מ-12 אלף עצי זית, נצפה על מסגד הכותביה המפורסם בירידי הספרים שנערכים בו ושאותו בנה יעקוב אל מנסור . בביהכ"נ סלאת לא-עג'אמה ובארמון לה באהיה. נעבור ונסייר בכיכר המרכזית הקרויה על שמו של "גמע אל פנה". בסיורנו בעיר נוכל להתעכב בבסטות ובדוכני המזון המצויים בשפע בין סמטאותיה של העיר, בסיומו של הסיור נחזור למלון לארוחת ערב ומנוחה ונצא שוב לחוויה פולקלורית "ברברית" ה"פנטזיה של עלי".

יום 9 /ה': מרקש— אסווירה-אגדיר

לאחר ארוחת הבוקר והתארגנות, נחל את דרכנו דרומה לכיוונה של העיר אסווירה (מוגדור), העיר הממוקמת בחופו של האוקיינוס האטלנטי , ידועה בלבן שעוטף את בתיה והחלונות הכחולים , העיר מוקפת חומה בצבע חום-אדמדם. נמשיך לכיוון הרובע היהודי ונבקר בקברו של הצדיק ר' חיים פינטו.
משם ניסע לאגאדיר- עיר הקיט. העיר המדהימה שנחרבה כולה ברעידת אדמה בשנת 1960, נבנתה מחדש ונהפכה לעיר נופש מדהימה ומיוחדת במינה. בערב נגיע למלון ונאכל את ארוחת הערב יחדיו.

יום 10 /ו': אגדיר

ביום זה נתמקד באתרים של אגאדיר ובנקודות המרכזיות של העיר. נוכל לצפות בדייגים וספינותיהם חוזרים עם מה שהצליחו להעלות בחכתם באותו היום. זאת ועוד , נראה את המצודה הצופה על העיר ונבקר באזור הססגוני שלאורך חופה של אגאדיר- אזור מרובה חנויות ומרכזים תיירותיים. נטייל בשוק אל-חד או שוק עין זגיין (תלוי איזה מהם פתוח באותו היום) אשר מונים למעלה מ 1000 חנויות . לאחר סיבוב חופשי בשוק, ניסע למלון לקבלת השבת.

יום 11 /שבת': אגדיר

השבת מוקדשת לתפילות או לסיורים עצמאית במרכז העיר למי שירצה. לכל המעוניינים נוכל לאכול יחדיו את ארוחת הצהרים ובמוצאי השבת נצא לחפלה מרוקאית מסורתית.

יום 12 /א': אגדיר-קזבלנקה

חזרה לקזבלנקה וזמן לקניות והשלמות למי שירצה.

יום 13 /ב': קזבלנקה

קצת לפני שהטיול נגמר, נטייל בעיר קזבלנקה נבקר בשווקים המפורסמים הפזורים ברחביה. לאחר מכן נגיע לכיכר מוחמד ה-5, רבוע אנפה ושוק חובוס , שוק זה ידוע כמוכר לצרפתים. לאחר מכן נמשיך לבית הכנסת המפואר של הקהילה היהודית –"בית אל". בסופו של יום נשוב לנקודת מרכזה של העיר ונהנה מקניות בשוק מדינה. לקראת הערב נשוחח ונסכם את כל חוויותינו ונאכל את ארוחת הערב במרכז היהודי המפורסם (ארוחת הערב הינה בתשלום).

יום 14/ג': קזבלנקה-תל אביב

בבוקר נגיע לנמל התעופה של קזבלנקה לטיסה חזרה לתל אביב . נעצור בתחנת ביניים באירופה. תם ונשלם הטיול.

המחיר 1890 דולר לאדם בחדר זוגי