ביטוח נסיעות וחשיבותו גם כשנוסעים למרוקו

החל משנות התשעים אנחנו יכולים לראות, לא מעט קבוצות של ישראלים אשר נוסעים למרוקו במסגרת טיולים מאורגנים. אחרי שנים רבות של כמיהה וציפייה מצד ישראלים רבים, בין אם מדובר ביוצאי מרוקו ובין אם לאו, נפתחו גבולות המדינה בפני ישראלים לצורך ביקורים וטיולים, באמצעות קבוצות מאורגנות.

טיולים למרוקו

פתיחת השער נבעה, בין היתר, מתהליכי השלום שהחלו בשנות התשעים אליהם הצטרפה גם מרוקו אשר תמיד נתפסה כמדינה עם קשר חיובי הן לעם היהודי והן למדינת ישראל. מאז שהחלה המדינה לקבל מבקרים ישראלים, ביקרו אצלה אלפי ישראלים, בין אם מדובר ביוצאי מרוקו, דור שני או ישראלים שאין להם קשר למדינה, אך הם רצו להכיר את המסורת היהודית עתיקת היומין שהיתה שם ועדיין אפשר לראות שרידים שלה, בדמות בתי כנסת, חנויות, בתי מגורים ואף קהילה יהודית.

כידוע, כל מי שיוצא את הארץ חייב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל וכך גם כל מי שנוסע למרוקו. פוליסת הביטוח מאפשרת להעניק לכל מי שמחזיק בה, את הטיפול הטוב ביותר על חשבון חברת הביטוח. זה אומר, שאם חס וחלילה קורה משהו, הרי שהוא מקבל טיפולים במדינת המקור על חשבון הפוליסה, הוא מקבל אפשרות הטסה ארצה לטיפולים בבית חולים ישראלי, וכן עוד שורה של הטבות.

מן הסתם, כבר מצאתם חברת טיולים למרוקו אבל חשוב לזכור גם כשטים לשם יש צורך לעשות ביטוח נסיעות לחו״ל ואפילו במידה מסוימת, יש לכך חשיבות רבה יותר, כפי שנוכל לראות מיד. אחרי זה נסביר, מה עלינו לבדוק כשאנחנו עומדים לטוס למרוקו, כיצד עלינו להחליט איזו פוליסה לעשות.

מדוע חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחו״ל כשטחים למרוקו

הכלל הוא פשוט, ברגע שיוצאים את גבולות הארץ חייבים להחזיק בפוליסת ביטוח נסיעות לחו״ל, מאחר ואנחנו לא מבוטחים על ידי קופת חולים או ביטוח לאומי, ולכן אנחנו לא יכולים להישאר חשופים למקרה של פציעה, חבלה, מחלה או תאונה.

במקרה של מרוקו, זה יותר משמעותי בשתי נקודות. הראשונה, אומנם לא מדובר במדינה נכשלת, אך שירותי הבריאות בישראל הם הרבה יותר טובים ונעימים, ולכן רצוי שתהיה לנו פוליסה שתאפשר לנו להגיע לארץ בהקדם.

הנקודה השנייה היא, כל מי שנוסע למרוקו, לא בהכרח מסתפק בטיולים באזורים העירוניים. במקרים רבים, יוצאים למסעות בכפרים, במדבר סהרה ובמקומות אחרים שמספקים אטרקציות שונות אך יש בהם גם סיכון מסוים. לכן, מומלץ לעשות פוליסה שתבטיח שנקבל טיפול איכותי, גם בתנאים ייחודים.

כיצד עושים ביטוח נסיעות למרוקו

באופן טבעי, אנחנו חייבים לברר האם החברה אליה אנחנו פונים, בכלל עושה ביטוח נסיעות ליוצאים למרוקו ומה הפוליסה כוללת, וכיצד מקבלים את כל ההטבות שיש בפוליסה.

מלבד זאת, כמו שציינו קודם לכן, יש לבדוק שהפוליסה כוללת סעיפים אשר מתייחסים באופן ישיר לטיולים בשטח ואטרקציות ספציפיות שאנחנו מתכוונים לעשות בזמן שהותנו במקום.