מרוקו הקסומה. ערי המלוכה והסהרה להילולא של רבי דוד בן ברוך – 14 ימים בדצמבר

מרוקו הקסומה. ערי המלוכה והסהרה
להילולא של רבי דוד בן ברוך
מאורגן 14 ימים 13 לילות. הגעה ביום ה- 15

יציאה: 29/12/2016 ה' חזרה: 11/01/2017 ד' הגעה: 12/01/2017 ה'

יום 1/ ה': ת"א – אירופה – קזבלנקה- מרקש

נתחיל את הטיול במפגש בשדה התעופה נתב"ג, משם נטוס לקזבלנקה דרך יעד באירופה.

קזבלנקה היא בירתה הכלכלית והמסחרית של מדינת מרוקו ונצא לסיור ראשוני באתריה התיירותיים והקסומים של העיר.

בסיום הסיור נמשיך את דרכינו לעיר מרקש, הלוא היא "פנינת הדרום". בהגיענו נצא להכיר את העיר.

יום 2/ ו': מרקש – אוריקה – מרקש

בסיומה של ארוחת הבוקר נתחיל את טיפוסנו אל ליבו של הר האטלס הגבוה, בדרכנו נעבור בעמק האוריקה הירוק והשופע במים, העמק משמש את תושבי מרקש כמפלט לחום בחודשי הקיץ החמים.

לקראת שעות אחר הצהרים נעשה את דרכנו חזרה למרקש, נעבור ונסייר בכיכר המרכזית הקרויה על שמו של "גמע אל פנה" , מרקש ידועה בקצבה הדינאמי ובכיכר העיר האווירה מורגשת ביותר. בסיורנו בעיר נוכל להתעכב בבסטות ובדוכני המזון המצויים בשפע בין סמטאותיה של העיר, נצפה במופעי רחוב מרהיבים של אקרובטים, להטוטנים, מאלפי נחשים ועוד.. נבקר במדינה הצבעוני והמרתק של מרוקו. נבקר בבתי המלאכה השונים של אמני הנחושת, הנגרות , האריגה ולאחר מכן נחזור למלון לארוחת ערב ומנוחה.

יום 3/ ש': מרקש

יום שבת, יום חופשי לתפילות ו/או לסיורים רגליים ברחבי העיר לכל המעוניין. במוצאי השבת נתארגן ונצא לערב פולקלורי מיוחד במינו "הפנטזיה של עלי". הנאה מובטחת.

יום 4/ א': מרקש – אגדיר – תרודנט – אגדיר

לאחר ארוחת הבוקר ניסע ונבקר בגני המנרה, שמוקפים בלא פחות מ-12 אלף עצי זית, נצפה על מסגד הכותביה המפורסם בירידי הספרים שנערכים בו ושאותו בנה יעקוב אל מנסור . בביהכ"נ סלאת לא-עג'אמה ובארמון לה באהיה. בסיום הסיור ניסע לכיוונה של עיר הנופש- אגאדיר. בדרכנו נגיע לקחת חלק בהילולא של לא אחר מאשר רבי דוד בן ברוך. בסיום נשוב למלון להתארגנות ולינה.

יום 5/ ב': אגדיר

ביום זה נתמקד באתרים של אגאדיר ובנקודות המרכזיות של העיר. נוכל לצפות בדייגים וספינותיהם חוזרים עם מה שהצליחו להעלות בחכתם באותו היום. זאת ועוד , נראה את המצודה הצופה על העיר ונבקר באזור הססגוני שלאורך חופה של אגאדיר- אזור מרובה חנויות ומרכזים תיירותיים.

יום 6/ ג': אגדיר- ווארזאזאת

בסיומה של ארוחת הבוקר נתחיל את טיפוסנו אל ליבו של הר האטלס הגבוה המלא בנופים מרהיבים ומיוחדים במינם שבסיומם נגיא לווארזאזאת- עיר הסרטים. לאחר סיור קצר בעיר, נחזור למלון לארוחת ערב ומנוחה.

יום 7/ ד': ווארזאזאת – טודרה – מרגוזה-ארפוד

בשעות הבוקר המוקדמות נצא לסיור באתריה המפורסמים של ווארזאזאת ונצפה בקסבת טאורירט . בדרך נעבור בבתים הבנויים בצורה ייחודית המאפיינת את המדבר. משם נמשיך לכיוונה של אחת מהפינות הקסומות במרוקו – קניון הטודרה וקניון הדאדאס. בסיום הסיור נמשיך וניסע לכיוון ארפוד ושם נצפה בשיטת אגירת המים הייחודית של שבטי הבדווים שנקראת שרשרת ה"פוגארות". בערב נצא לסיור מאורגן ונראה את השקיעה המרהיבה על חולות המרגוזה – על ג'יפים כמובן. החוויה העצומה הטמונה במפגש האדיר עם עוצמת המדבר והטבע לא תשאיר אף אחד מאתנו אדיש. כשנסיים נגיע למלון בארפוד להתארגנות.

יום 8/ ה': ארפוד – מידלת – איפראן – פאס

את הבוקר נתחיל בנסיעה לכיוון דרום לעיירת הקיט והנופש איפראן העיירה ממוקמת בליבה של שמורת טבע במעלה הרי האטלס התיכון, העיירה נבנתה ע"י הצרפתים למטרת נופש.

לא סתם נקראת בפי רבים העיר כ"שוויץ" של מרוקו, העיר מיוחדת מאוד ואין אף עיר אחרת בכל מרוקו המשתווה לה. בהמשך דרכנו נחלוף על פני כפרי נוודים ואף נגלוש אל שולי מדבר הסהרה. את היום נמשיך בנסיעה לכיוון העיירה הקטנה ריש, הממוקמת בפתחו של ואדי זיז, נמשיך בדרכנו לעיר מידלת הנמצאת בגובה של 1100 מ' ושבעברה שכנו גם יהודים, נמשיך לעיר א-ראשידה שהיא ממש על אם הדרך לארפוד, בהגיענו נוכל לחוות אולי לראשונה את המראות הקסומים של נאות המדבר, נצפה בקסבות הבנויות מלבני בוץ לאורכו של נהר זיז כשדקלים מקיפים אותם ולקראת הערב נגיע לעיר פס לבית המלון לארוחת ערב ומנוחה.

יום 9/ ו': פאס

יום זה יודגש כולו לעיר המוסלמית והעתיקה – פאס. העיר פאס מאופיינת בעיקר בשמירתה ההדוקה על צביונה העתיק.

את הסיור בעיר נתחיל במספר אתרים יהודים, הראשון שנבקר בו הוא המלאח היהודי ומשם נמשיך לאתרים יהודים נוספים, נבקר בארמון המלוכה בעיר ונסייר במדינה העתיקה ( פאס אל באלי) המשקפת עיר ערבית טיפוסית מימי הביניים שבאים לידי ביטוי ברחובותיה הצרים, נבקר ונתבונן בעבודות הבורסקאים, הנגרים, עובדי הנחושת, אורגי השטיחים, הג'ילז, צמחי המרפא ועוד.. משם נצעד לכיוון מפעל הקרמיקה ונסיים בצפייה במסגד הקראווין ובמוזוליאום של מולאי אידריס

יום 10/ ש': פאס

יום חופשי ברחבי העיר, אנו ממליצים על טיול רגלי בסמטאותיה הססגוניות והצבעוניות, לא לשכוח לבקר בשדרת ה"שאנז אליזה" , בערב נפגש לארוחת ערב במלון ולאחר מכן נצא באופן מאורגן לערב של פולקלור "חתונה פאסית".

יום 11/ א': פאס – מכנס – רבאט – קזבלנקה

את הבוקר נתחיל בנסיעה לכיוון העיר "מכנס" שהיא לא פחות מעיר החכמים של יהודי מרוקו, בעיר גרים כמיליון תושבים והיא השלישית בגודלה במרוקו. בסיורנו בעיר נסייר בעיר העתיקה והקסומה, בכיכר המרכזית, נמשיך לרובע היהודי העתיק ונעבור בשער המלכותי והמפואר מאוד של הכניסה לעיר העתיקה, באב אל מנצור. לאחר מכן נמשיך לכיוון העיר "רבאט" שהיא גם בירתה של מרוקו.

רבאט היא עיר עתיקה המשלבת בתוכה בתי מלכות עתיקים בשילוב עיר חדישה ומודרנית.

ארמונו של המלך מוחמד השישי יהיה היעד הראשון שבו נבקר ושם נתרשם מהפאר הרב המאפיין אותו בכניסה המרשימה לארמון ומהמוזוליאום שבו טומנים לא פחות מהמלך מוחמד החמישי ובנו חסן השני. משם נמשיך לעבר שרידי טור חסן שהוא מסגד מהמאה ה-12 ונעמיק בסיור בתוך סמטאות הקסבה העתיקה. בהמשך נגיעה לנקודת תצפית מרהיבה הצופה על כל העיר "סאלה" החצויה בנהר הבורגרג שבקצהו נשפך לאוקיינוס האטלנטי. בסיום הסיור נמשיך בנסיעה לעיר קזבלנה. נגיע למלון להתארגנות ולינה.

ימים 12-13/ ב'-ג': קזבלנקה

קצת לפני שהטיול נגמר, נטייל בעיר קזבלנקה נבקר בשווקים המפורסמים הפזורים ברחביה. לאחר מכן נגיע לכיכר מוחמד ה-5, רבוע אנפה ושוק חובוס , שוק זה ידוע כמוכר לצרפתים. לאחר מכן נמשיך לבית הכנסת המפואר של הקהילה היהודית –"בית אל". בסופו של יום נשוב לנקודת מרכזה של העיר ונהנה מקניות בשוק מדינה. לקראת הערב נשוחח ונסכם את כל חוויותינו ונאכל את ארוחת הערב במרכז היהודי המפורסם (ארוחת הערב הינה בתשלום).

יום 14/ ד': קזבלנקה – אירופה – תל אביב

התארגנות חזרה לארץ ונסיעה מאורגנת לכיוון שדה התעופה הלאומי של קזבלנקה וטיסה חזרה לת"א דרך יעד אירופי.

המחיר 1890 דולר

לאדם בחדר זוגי

לפרטים והרשמה:
ז'אק אל מרוקו 072-3341-422