ערי מרוקו המתויירות

מרוקו היא מדינת תיירות מהנה בעלת היסטוריה מרתקת. למרוקו מספר ערים מרכזיות, חלק גדולות יותר חלקן גדלות פחות, שמרכזות, מסמלות ומאפיינות את התרבות המרוקנית, שתכירו מקרוב בטיולים שלנו.

רבאט – רבאט היא עיר הבירה של מרוקו. היא אמנם לא העיר הגדולה ביותר במרוקו, אך היא מאכלסת 650 אלף תושבים בתוכה. היא נמצאת במערב מרוקו ושוכנת על האוקיינוס האטלנטי. גודלה של העיר היא 500 ק"מ. מקור השם "רבאט" מגיע מהמילה "ריבאט" – מבצר, מקום סגור.
פירוש השם נובע מהרצון של כל אימפריה בעבר לכבוש את רבאט, מרוקו, ואפריקה כולה. מסביב לרבאט נוכל להבחין ביופי החומות הישנות שכבר מתפוררות אט אט, ובתותחים הישנים שמכוונים למרחק.
ברבאט נוכל למצוא מספר אתרי סיור מתוירים – קצבת אלאודאיה, מסגד הקצבה, המוזיאון והארמון, ה"מדינה", המוזיאון הארכיאולוגי, שוק הג'וייטה ועוד.

 

מרקש – מרקש היא עיר תירות מדהימה, וידוע בשווקיה המיוחדים. העיר בנויה מסמטאות ורחובות צרים שיוצרים אווירה אותנטית ומיוחדת. מרקש היא העיר השנייה בחשיבותה במרוקו. וזה בגלל גודל האוכלסייה שבה – כמיליון תושבים, והתיירות הרבה שהעיר סופגת ויוצרת כלכלה חזקה במרוקו. בעקבות התיירות הגדולה בעיר מרקש מכונה "פריז של מרוקו", וכמו כן היא יודע בתור בתור בירת ההיסטוריה במרוקו.

 

קזבלנקה – קזבלנקה היא העיר הגדולה ביותר במרוקו, היא מונה למעלה מ- 4 מיליון תושבים. קזבלנקה שוכנת גם היא על חוף האוקיינוס האטלנטי במרחק של כ-90 קילומטר מרבאט. לקזבלנקה יש את הנמל השני הגדול באפריקה וכמובן הגדול ביותר במרוקו, יחד עם התעשייה הגדולה המתפתחת בקזבלנקה (למעלה מ50% ממפעלי התעשייה של מרוקו נמצאים בקזבלנקה), קזבלנקה היא גורם כלכלי חשוב למרוקו, ומכאן שמה בירת הכלכלה.

 

פס – פס או פאס, היא העיר השנייה בגודלה במרוקו והיא מונה כ -2  מיליון תושבים. פס היא עיר עתיקה הידועה בסמטאותיה ובמבוכיה המדהימים. פס נמצאת במרכז המדינה ורוב תושביה הם אנשים משכילים. בפס ישנם מקומות סיור שונים : "המדינה",באב בו ג'לוד, בית הרמב"ם, מוזיאון דאר בטחה, קבר אידריס השני ועוד.