יציאה: 23/09/2018 – סוכות במרוקו הקסומה

סוכות במרוקו הקסומה

מאורגן 12 ימים 11 לילות. הגעה ביום ה- 13

יציאה: 23/09/2018 א'  חזרה: 04/10/2018 ה'  הגעה: 05/10/2018 ו'

יום 1/ א': ת"א – אירופה – קזבלנקה

נתחיל את הטיול במפגש בשדה התעופה נתב"ג, משם נטוס לקזבלנקה דרך יעד באירופה.

בהגיענו לעיר, נצא לסיור ראשוני באתריה התיירותיים והקסומים של העיר.

יום 2/ ב': קזבלנקה

נתחיל את סיורנו במסגד המפורסם והכי גדול בעיר ומשם נבקר בשווקים המפורסמים הפזורים ברחביה. לאחר מכן נגיע לכיכר מוחמד ה-5, רבוע אנפה ושוק חובוס , שוק זה ידוע כמוכר לצרפתים. לאחר מכן נמשיך לבית הכנסת המפואר של הקהילה היהודית –"בית אל". בסופו של יום נהנה מהשלמת קניות בשוק המקומי. בסיום הסיור נחזור למלון להתארגנות וארוחת ערב.

יום 3/ ג': קזבלנקה-רבאט-טנג'יר

אחרי לילה במלון בקזבלנקה, נאכל את ארוחת הבוקר במלון ונמשיך בדרכנו לכיוון העיר- "רבאט". כמו כל עיר בירה, גם ברבאט מתרכזים כל משרדי הממשלה והממלכות. נסייר במתחם ארמון המלוכה המפואר ונמשיך ל- "מוזוליאום" שבו נמצא קברם של המלכים- מוחמד החמישי ובנו חסן השני. משם נמשיך ונטייל במקומות העתיקים באזור.

בסיום הסיור, ניסע לעיר הצפונית ביותר במרוקו, הלוא היא- "טנג'יר" להתארגנות ולינה.

יום 4/ ד': טנג'יר

יום זה יוקדש לסיורים בשווקיה המפורסמים של טנג'יר, מרכז העיר ובבתי הכנסת המפורסמים.

יום 5/ ה': טנג'יר- טטואן- שפשואן- ווזאן-פס

את הבוקר נתחיל בשווקים של טנג'יר ונמשיך בדרכנו לעיר "טטואן". שם, אולי תופתעו, התושבים דוברים ספרדית. נטייל באתרים המפורסמים במרכז העיר ובנוסף נבקר גם בקבר של רבי יצחק בן וואליד. משם ניסע לעיר "שפשואן" שנמצאת בהרי הריף ולה יש סיפור מאוד מעניין ומפתיע. לאחר סיור קצר בעיר, ניסע לעיר- "פאס" ובדרכנו נעצור ב"ווזאן" לביקור בקברו של רבי עמרם בן דיוואן. נגיע לקראת הערב לפס ונאכל את ארוחת הערב במלון

יום 6/ ו': פס

יום זה יודגש כולו לעיר המוסלמית והעתיקה – פאס. העיר פאס מאופיינת בעיקר בשמירתה ההדוקה על צביונה העתיק.

את הסיור בעיר נתחיל במספר אתרים יהודים, הראשון שנבקר בו הוא המלאח היהודי ומשם נמשיך לאתרים יהודים נוספים, נבקר בארמון המלוכה בעיר ונסייר במדינה העתיקה ( פאס אל באלי) המשקפת עיר ערבית טיפוסית מימי הביניים שבאים לידי ביטוי ברחובותיה הצרים, נבקר ונתבונן בעבודות הבורסקאים, הנגרים, עובדי הנחושת, אורגי השטיחים, הג'ילז, צמחי המרפא ועוד.. משם נצעד לכיוון מפעל הקרמיקה ונסיים בצפייה במסגד הקראווין ובמוזוליאום של מולאי אידריס

יום 7/ ש': פס

שבת חופשית לסיורים ו/או מנוחה למי שירצה. במוצאי השבת נצא במרוכז לערב פולקלורי יחיד במינו.

יום 8/ א': פס-איפראן-מפלי אוזוד-מרקש

את הבוקר נתחיל בנסיעה לכיוון דרום לעיירת הקיט והנופש איפראן, העיירה ממוקמת בליבה של שמורת טבע במעלה הרי האטלס התיכון, העיירה נבנתה ע"י הצרפתים למטרת נופש.

לא סתם נקראת בפי רבים העיר כ"שוויץ" של מרוקו, העיר מיוחדת מאוד ואין אף עיר אחרת בכל מרוקו המשתווה לה. בהמשך נבקר במפלי אוזוד – כ- 100 מפלים במרומי האטלס. בסיום הביקור, נמשיך בנסיעה לעיר מרקש- פנינת הדרום.

יום 9/ ב': מרקש-אוריקה-מרקש

בסיומה של ארוחת הבוקר נתחיל את טיפוסנו אל ליבו של הר האטלס הגבוה, בדרכנו נעבור בעמק האוריקה הירוק והשופע במים, העמק משמש את תושבי מרקש כמפלט לחום בחודשי הקיץ החמים.

לקראת שעות אחר הצהרים נעשה את דרכנו חזרה למרקש, נעבור ונסייר בכיכר המרכזית הקרויה על שמו של "גמע אל פנה" , מרקש ידועה בקצבה הדינאמי ובכיכר העיר האווירה מורגשת ביותר. בסיורנו בעיר נוכל להתעכב בבסטות ובדוכני המזון המצויים בשפע בין סמטאותיה של העיר, נצפה במופעי רחוב מרהיבים של אקרובטים, להטוטנים, מאלפי נחשים ועוד..  נבקר במדינה הצבעוני והמרתק של מרוקו. נבקר בבתי המלאכה השונים של אמני הנחושת, הנגרות , האריגה ולאחר מכן נחזור למלון לארוחת ערב ומנוחה

יום 10/ ג': מרקש-אגדיר

לאחר ארוחת הבוקר והתארגנות, נחל את דרכנו דרומה לכיוונה של העיר אגדיר.

בדרכנו נעבור באזור עצי הארגן ואם יתמזל מזלנו אף נבקר במפעל לזיקוק השמן המפורסם.

הגעה למלון וארוחת ערב.

יום 11/ ד': אגדיר

את יום זה נקדיש לעיר אגאדיר, העיר שנחרבה כליל ברעידת אדמה ונבנתה מחדש כעיר תיירותית מקסימה.

נגיע לתצפית על העיר .נצפה אל הנמל הענק ובו מפעלי שימורי דייג המספקים תוצרתם לרחבי העולם .נבקר באזור התוסס והפעיל של העיר כולל הטיילת המדהימה ונמשיך למלון לארוחת הערב.

יום 12/ ה': אגדיר-אירופה-תל אביב

התארגנות חזרה לארץ ונסיעה מאורגנת לכיוון שדה התעופה הלאומי של קזבלנקה וטיסה חזרה לת"א דרך יעד אירופי.

המחיר 1990 דולר לאדם בחדר זוגי
כולל אוכל כשר